İRANLI 2 ARKADAŞ, ‘KADIN, AVLU, ÖZGÜRLÜK’ SLOGANIYLA AYAKÇAK ÇEVİRİYOR

İRAN’dahi hamur ustalığı fail Bey Jabari (30) ile mimar arkadaşı Elham Montazeri (30), ülkelerinde başörtüsü kuralına uymadığı gerekçesiyle gözaltına alındıktan bilahare hayatını kaybeden Mahsa Amini’nin (22) ölümüne özen ahzetmek üzere ‘Kadın, Sahn, Özgürlük’ bağlanmış dövizlerin asıldığı bisikletlerle Türkiye’de pedal çeviriyor.

Tatil amacıyla Gürcistan’a revan Baş Jabari ile Elham Montazeri, İran’ın başkenti Tahran’birlikte başörtüsü kurallarına uymadığı gerekçesiyle gözaltına alındıktan sonradan hayatını kaybeden Mahsa Amini’nin ölümüne dikkat çekmeye karar verdi. Takıları ile araçlarını satıp, Gürcistan’ın Batum kentinden Artvin’in Hopa ilçesine güzeşte 2 eş, 2 bisiklet aldı. ‘Kadın, Avlu, Özgürlük’ mukayyet döviz hazırlayıp, bisikletlerinin önüne asarak yola sâdır 2 refik, Trabzon, Samsun, Kalaba ve İzmir’in peşi sıra Aydın’ın Kuşadası ilçesine geldi.

‘BİSİKLET VE VİZE ALMAK İÇİN BÜTÜN EŞYALARIMIZI SATTIK’

Aydın’dan bilahare Muğla, Antalya, Mersin ve Şimal Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gitmeyi planladıklarını dile getiren Elham Montazeri, 3 mahiye Türkiye vizesini ve bisikletlerimizi, arabamızı ve eksiksiz eşyalarımızı satarak aldık. Telefonlarımızı şarj etmek için gün enerjisi paneli aldık. Bisikletlerle önceki Trabzon’a, Samsun’a ve Ordu’ya gittik. Gittiğimiz yerlerde çadır kurarak yaşadık, dutar ile çalgı yapıp, etki satarak kazandığımız parayla eşya ve meşrubat aldık. Otobüs ile İzmir’e geçtik, yeni tanıştığımız bire bir güç bizi karavanında ağırladı. Daha sonraları deri kamp yeri olduğunu duyduğumuz Kuşadası’na geldik. Daha kamp adına geçmeden Güney Denizköpüğü isminde bir hekim ile tanıştık. O dahi bizi evinde ağırladı. Banyo yapma ve abat bir yatakta yatma imkanı sundu dedi.

İlk önceki ‘Kadın, Hayat, Özgürlük’ yazısını Farşça yazdıklarını dile getiren Montazeri, Bu yazıyı Kuşadası’na gelen ecnebi turistlerden İngiliz olan aynı eş İngilizce, Moskof olan Rusça, Fransız olan Fransızca yerine yazdı. Görüşlerini çektiğimiz videolarla dile getirdiler. Biz üstelik içtimai medya hesaplarımızdan paylaştık diye niteleyerek konuştu.

‘ÖZGÜRLÜĞE DAYALI ESAS İSTİYORUZ’

Kadınların mutlak yaşamasını temenni eden Kumandan Jabari, İran’ın yüzdelik 50’si eş; o erkeklere çağırmak istiyorum. Ülkemizde 42 yıldır kadınlara külfet var; kadınların bağımsız hayat yaşamasını istiyoruz. Kadınlar bağımsız olursa; cümle özgür olacak. ‘Kadın, Avlu, Özgürlük’ hayatın sloganı oldu. Özgürcesine pisik, kapik büyütmek istiyoruz, buna birlikte müsaade verilmiyor. İran’ın 4 milyon nüfuslu Belucistan’de 10 ile 13 yaşındaki kız çocukları okula gönderilmiyor ve babaları yoluyla bayağı yaşta evlendiriliyor. Kızların, babaların izni olmadan muta nikâhı hakları yok. Eşlerin kanuni izni olmadan ülkeyi infirak edemiyorlar. Kocasının izni olmadan hekim evgin müdahale edemiyor, ameliyat yapamıyor, başkaca tevellüt de yaptıramıyor. Şef istemiyoruz, özgürlüğe dair kanunuesasi istiyoruz ifadelerini kullandı.

Alman seyyar Maria Müller ise Elham ile Amir’i desteklediklerini belirterek İran’birlikte ve sair ülkelerde insanların ölmesini istemiyoruz. Bilcümle acun kadınlarının özgür yaşamasını istiyoruz. Lütfen, toplumsal medyadan mesajımızı yayınlayın dedi.